Structurat sub forma unui proiect strategic, EDU PERFORMING II – THE NEW GATE ON INCLUSION reprezinta intr-o buna masura imaginea idealurilor de imbunatatire a procesului educational prin utilizarea unor noi metode si instrumente de educatie non-formala care sa faciliteze invatarea experientiala a tinerilor prin metoda “invata sa inveti”.
Prima activitate a proiectului, la care au luat parte 28 de lucratori de tineret din 7 state europene: Turcia, Italia, Spania, Grecia, Croatia, Slovenia si Romania a avut ca scop realizarea unui proces de formare in tainele a 6 noi metode de educatie non-formala create sub forma de draft in 2013 atunci cand 24 de lucratori din 8 state, pornind de la abordarea a 10 metode educationale non-formale des aplicate au reusit sa creeze 6 noi metode intr-o forma care sa permita asumarea unor viziuni viitoare. Acestea au fost valorificate prin scrierea si mai apoi aprobarea unui nou proiect. EDU PERFORMING II, despre care este vorba, reprezinta asadar un efect de continuare si multiplicare a rezultatelor, viabil, de impact si oportunitate ce si-a inceput implementarea prin intermediul unui curs de formare European in cadrul caruia au fost alcatuite echipele de sustinere a dezideratelor de continuare a efectelor si totodata formati lucratori de tineret capabili sa duca mai departe in propriile comunitati noi metode de invatare si mai apoi sa le aplice.
Cursul de formare a oferit sansa lucreatorilor de a fi trainuiti in 6 metode de educatie non-formala, total atipice, proces ce a pornit de la prezentarea metodelor, a continuat cu imbunatatirea acestora si a fost concretizat in aplicarea metodelor, mai departe atat in cadrul echipelor mixte create in grupul tinta cat si in institutiile scolare ramnicene. Utilizand limba engleza si adaptand metodele la o comunicare multiculturala, lucratorii au reusit la finalul celor 8 zile de activitati sa creeze un mediu de invatare bazat pe professionalism, implicare si responsabilitate, rezultatul activitatilor mentinandu-le atentia si interesul si axandu-se pe indicatori reali, valabili.
Realizand actiunile de formare in cadrul C.T. FORTES si aplicarea in locatii diferite/institutii scolare proiectul s-a dovedint pana in prezent a fi un important factor de testare a calitatii metodelor de educatie non-formala contribuind la imbunatatirea procesului de cercetare si implicare in maximizarea rezultatelor prin mecanisme non-formale. Mai mult decat atat relatia cu institutiile partenere in implementarea proiectului a contribuit la asigurarea ariei de aplicabilitate, in acest sens sprijinind disponibilitatea institutiilor in a fi parte din prezentul proiect pilot.
Perioada urmatoare va fi destinata diseminarii rezultatelor cursului, pentru ca in scurt timp, in intervalul 12-14 Decembrie 2014, sa aiba loc o alta activitati importanta si anume Vizita de Planificare in Avans la care vor lua parte 7 lucratori de tineret ce vor contribui in calitate de Lideri de grup la implementarea schimbului de tineri ce va fi organziat in luna aprilie, de asemenea in Ramnicu Sarat.
Florin Ceparu - Manager de proiect
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu